brake fluids
make..........DOT Rating......dry boiling point / wet boiling point
(higher wet boiling points recommended)
Amsoil DOT 4 - DOT 4 - 580°F (304°C) / 410°F (210°C)
AP Racing 551 - DOT3 - 527° F (275° C) / 302º F (145º C)
AP Racing 600 - DOT3 - 590° F (310° C) / 410° F (210° C)
AP PRF Racing - DOT4 - 608° F (320º C) / 311° F (155º C)
AP Racing Radi-Cal R4 - DOT4 - 644° F (340° C) / 399º F (204° C)
Ate SL6 - DOT4 + ISO6 - 509° F (265° C) / 347° F (175° C)
Ate Super Blue - DOT4 - 536º F (280º C) / 390º F (194º C)
Ate Super 200 - DOT4 - 536º F (280º C) / 390º F (194º C)
BMW OEM - DOT4 - 446° F (224° C) / 311° F (156° C)
Bosch - DOT3 - 491º F (255º C) / 288º F (142º C)
Bosch - DOT4 - 509º F (265º C) / 329º F (165º C)
Bosch - DOT4+ - 536º F (280º C) / 356º F (180º C)
Brembo LCF 600+ - DOT4 - 601º F (316º C) / 399º F (204º C)
Brembo EVO 500+ - DOT4 - 520º F (271º C) / 336º F (169º C)
Castrol GT LMA - DOT4 - 509º F (265º C) / 311º F (155º C)
Castrol SRF - DOT4 - 590º F (310º C) / 518º F (270º C)
EBC BF 307+ - DOT4 - 589° F (307° C) / 386° F (196° C)
Endless RF-650 - DOT4 - 612° F (323° C) / 425° F (218° C)
Endless S-Four High-Perf. - DOT4 - 567° F (297º C) / 366º F (187º C)
Ferodo Racing DOT5.1 - DOT5.1 - 500° F (260° C) / XXXX (XXXX)
Ferodo Racing Formula - DOT4 - 572° F (300° C) / XXXX (XXXX)
Ferodo Racing Super Formula - DOT4 - 625° F (330° C) / XXXX (XXXX)
GS610 - DOT4 - 610° F (321° C) / 421° F (216° C)
Gunk HD - DOT4 - 510º F (266º C) / 311º F (155º C)
Millers Racing 300 Plus - DOT4 - 590° F (310° C) / XXXX (XXXX)
Motul DOT 5.1 - DOT5.1 - 509º F (265º C) / 365º F (185º C)
Motul RBF 600 - DOT4 - 594º F (312º C) / 402º F (205º C)
Motul RBF 660 - DOT4 - 617º F (325º C) / 400º F (204º C)
Neo Super DOT16 - DOT4 - 610° F (322° C) / 421° F (216° C)
Pentosin Super - DOT4 - 500° F (260° C) / 338° F (170° C)
Pentosin RBF - DOT4 - 572° F (300° C) / 392º F (200° C)
Performance Friction RH665 - DOT4 - 617° F (325° C) / 395° F (195° C)
Project µ G-four 335 - DOT4 - 634° F (335° C) / 429° F (221° C)
Prospeed RS683 - DOT4 - 683° F (360° C) / 439° F (224° C)
Ravenol DOT4 - 500° F (260° C) / 329º F (165° C)
Ravenol DOT5.1 - 500° F (260° C) / 356º F (180° C)
Tarox Roadrace - DOT4 - 583° F (314° C) / 402° F (205° C)
Torque RT700 - DOT4 - 683° F (360° C) / 439° F (226.1° C)
TRW Grand Prix 600 - DOT5.1 - 594º F (312º C) / 400º F (204º C)
Valvoline ProSyn - DOT3/4 - 527º F (275º C) / 347º F (175º C)
Wilwood Hi-Temp 570 - DOT3 - 570º F (299º C) / 284º F (140º C)
Wilwood EXP600 Plus - DOT4 - 633º F (330º C) / 417º F (213º C)
Volkswagen use a J 1704 FMVS16 Audi/VW 501.14 spec. Looks like Ate SL6 is similar.
http://www.ate.de/generator/www/com...msfluessigkeiten/download/bf_flyer_pdf_de.pdf
Ate SL6 has a low temp vicosity of just 700 mm²/s (Super 200 and Super Blue Racing
are rated max 1400 mm²/s). The lower viscosity should help ESP and ABS etc. to work
quicker and smoother in cold environments. I'd recommend SL6 or DOT5.1 fluid for all
those who don't plan to track and who need to drive the car in freezing temperatures.
Parameter ...... DOT 3 .... DOT 4 ..... DOT 5.1
dry boiling point [°C] ... 205 ... 230 ... 260
wet boiling point [°C] ... 140 ... 155 ... 180
viscosity at 100 °C [mm²/s] ... 1,5 ... 1,5 ... 1,5
viscosity at -40 °C [mm²/s] ..... 1500 ... 1800 ... 900
make..........DOT Rating......dry boiling point / wet boiling point
(higher wet boiling points recommended)
Amsoil DOT 4 - DOT 4 - 580°F (304°C) / 410°F (210°C)
AP Racing 551 - DOT3 - 527° F (275° C) / 302º F (145º C)
AP Racing 600 - DOT3 - 590° F (310° C) / 410° F (210° C)
AP PRF Racing - DOT4 - 608° F (320º C) / 311° F (155º C)
AP Racing Radi-Cal R4 - DOT4 - 644° F (340° C) / 399º F (204° C)
Ate SL6 - DOT4 + ISO6 - 509° F (265° C) / 347° F (175° C)
Ate Super Blue - DOT4 - 536º F (280º C) / 390º F (194º C)
Ate Super 200 - DOT4 - 536º F (280º C) / 390º F (194º C)
BMW OEM - DOT4 - 446° F (224° C) / 311° F (156° C)
Bosch - DOT3 - 491º F (255º C) / 288º F (142º C)
Bosch - DOT4 - 509º F (265º C) / 329º F (165º C)
Bosch - DOT4+ - 536º F (280º C) / 356º F (180º C)
Brembo LCF 600+ - DOT4 - 601º F (316º C) / 399º F (204º C)
Brembo EVO 500+ - DOT4 - 520º F (271º C) / 336º F (169º C)
Castrol GT LMA - DOT4 - 509º F (265º C) / 311º F (155º C)
Castrol SRF - DOT4 - 590º F (310º C) / 518º F (270º C)
EBC BF 307+ - DOT4 - 589° F (307° C) / 386° F (196° C)
Endless RF-650 - DOT4 - 612° F (323° C) / 425° F (218° C)
Endless S-Four High-Perf. - DOT4 - 567° F (297º C) / 366º F (187º C)
Ferodo Racing DOT5.1 - DOT5.1 - 500° F (260° C) / XXXX (XXXX)
Ferodo Racing Formula - DOT4 - 572° F (300° C) / XXXX (XXXX)
Ferodo Racing Super Formula - DOT4 - 625° F (330° C) / XXXX (XXXX)
GS610 - DOT4 - 610° F (321° C) / 421° F (216° C)
Gunk HD - DOT4 - 510º F (266º C) / 311º F (155º C)
Millers Racing 300 Plus - DOT4 - 590° F (310° C) / XXXX (XXXX)
Motul DOT 5.1 - DOT5.1 - 509º F (265º C) / 365º F (185º C)
Motul RBF 600 - DOT4 - 594º F (312º C) / 402º F (205º C)
Motul RBF 660 - DOT4 - 617º F (325º C) / 400º F (204º C)
Neo Super DOT16 - DOT4 - 610° F (322° C) / 421° F (216° C)
Pentosin Super - DOT4 - 500° F (260° C) / 338° F (170° C)
Pentosin RBF - DOT4 - 572° F (300° C) / 392º F (200° C)
Performance Friction RH665 - DOT4 - 617° F (325° C) / 395° F (195° C)
Project µ G-four 335 - DOT4 - 634° F (335° C) / 429° F (221° C)
Prospeed RS683 - DOT4 - 683° F (360° C) / 439° F (224° C)
Ravenol DOT4 - 500° F (260° C) / 329º F (165° C)
Ravenol DOT5.1 - 500° F (260° C) / 356º F (180° C)
Tarox Roadrace - DOT4 - 583° F (314° C) / 402° F (205° C)
Torque RT700 - DOT4 - 683° F (360° C) / 439° F (226.1° C)
TRW Grand Prix 600 - DOT5.1 - 594º F (312º C) / 400º F (204º C)
Valvoline ProSyn - DOT3/4 - 527º F (275º C) / 347º F (175º C)
Wilwood Hi-Temp 570 - DOT3 - 570º F (299º C) / 284º F (140º C)
Wilwood EXP600 Plus - DOT4 - 633º F (330º C) / 417º F (213º C)
Volkswagen use a J 1704 FMVS16 Audi/VW 501.14 spec. Looks like Ate SL6 is similar.
http://www.ate.de/generator/www/com...msfluessigkeiten/download/bf_flyer_pdf_de.pdf
Ate SL6 has a low temp vicosity of just 700 mm²/s (Super 200 and Super Blue Racing
are rated max 1400 mm²/s). The lower viscosity should help ESP and ABS etc. to work
quicker and smoother in cold environments. I'd recommend SL6 or DOT5.1 fluid for all
those who don't plan to track and who need to drive the car in freezing temperatures.
Parameter ...... DOT 3 .... DOT 4 ..... DOT 5.1
dry boiling point [°C] ... 205 ... 230 ... 260
wet boiling point [°C] ... 140 ... 155 ... 180
viscosity at 100 °C [mm²/s] ... 1,5 ... 1,5 ... 1,5
viscosity at -40 °C [mm²/s] ..... 1500 ... 1800 ... 900
Last edited: